Als manager besteed je een groot deel van je tijd en budgetten aan het aansturen en faciliteren van jouw mensen. Vooral het managen van de continue veranderingen vreet jouw tijd en energie en jouw  inspanningen lijken soms gewoon niet te renderen. Dat resulteert vaak in ‘high cost management’.

Dare to be different

Herken of ervaar je een of meer van de volgende symptomen:

  • Je ziet de wereld veranderen, je wil graag dat de mensen mee veranderen, maar je krijgt ze niet of nauwelijks in beweging;
  • Veranderen moet, maar je ziet medewerkers afhaken en ‘uitloggen’, je ziet en ervaart emoties, weerstand en soms ook dysfunctioneel gedrag. Er zijn medewerkers die zeggen en denken: “dat waait wel weer over; gewoon even volhouden… “.
    Je zit met de vraag: “aan welke touwtjes kan ik nu nog trekken om de boel in beweging te krijgen en te houden?”
  • Je maakt afspraken met medewerkers die niet, of slechts deels worden nagekomen, tenzij je er continu achteraan jaagt;
  • Er heerst op je afdeling vooral een sfeer van `we moeten van alles´ en je wil dat graag ombuigen naar ´we willen presteren´. Maar hoe dan?

Jouw uitdaging
Als manager is het jouw uitdaging en verantwoordelijkheid dat je stevig in de schoenen staat en weet hoe je deze kar moet trekken. Verandering is de enige constante en je wil dat veranderingsprocessen tot concrete resultaten leiden. Dat kan! Daarvoor heb je een aantal effectieve handvatten nodig.

Wat kun je doen om het volgende te bereiken?

  • Gedurende het veranderproces worden alle neuzen de juiste kant op gericht;
  • Medewerkers zijn blij, betrokken, staan in hun kracht en ze zetten graag dat stapje extra;
  • Managementaandacht gaat van ´operationeel brandjes blussen´ naar ´de koers uitstippelen, faciliteren en resultaten boeken´.

Ons aanbod
Succesvol realiseren van veranderingen betekent dat je de gewenste verandering moet vertalen naar waarneembaar gedrag. Elke waarneembare gedraging produceert resultaten. Je wordt als manager effectiever als je in staat bent de gewenste resultaten op de juiste manier – via gewenst gedrag – weet te realiseren. Dat kan je leren! Geïnteresseerd?

Neem dan contact met me op en schrijf je in voor de 3-daagse training ‘Organizational Behavior Management – Foundation’.

Programma van de training

De volgende thema’s en onderwerpen komen op interactieve wijze, ondersteund met discussies, oefeningen en filmpjes aan bod:

Dag 1:
Inleiding
OBM ten opzichte van “reguliere” veranderaanpakken
Het ABC model
ABC-analyse
Antecedenten

Dag 2:
Consequenties
Omgaan met ongewenst gedrag
Beloningschema’s en soorten beloningen

Dag3:
Protocol voor organizational behavior management
examen (optioneel)

Wanneer: 6, 7 en 8 juni 2018

Waar: HappyCustomers in Huizen

Kosten: € 1.750,- ex BTW

Voor wie: leidinggevenden, procesmanagers, coördinatoren, Scrummasters, Lean coaches, Agile coaches

Aanmelden: klik hier

Brochure downloaden: klik hier

Meer weten: mail   info@trigono.nl